16 Mart 2009

UZAK




usul usul büyüyen kız çocuklarına




1

Denizin mavisini görebileceği bir duvara tutunur erguvan
dokununca kapanan küstüm çiçekleridir mimozalar
ayrılık karanfil kokar,gözlerin papatya
gitme yüzüm solmasın...

Uzak iklimlerde de çocuklar vardır kuşları çok seven
gemiler değil, denizlerdir uzaklaşan bizden bazen...

2

Güzeldir, çığlık çığlığa merhaba demek karanlık bir deniz mağarasında yaşama
güzeldir Akdeniz sisi içinde soluklanmak...

Bağıran bir şehir büyür içimde
perdeleri en yüksek sestir yaşamak...

Bazen bir söz, bir tohum gibi düşer yere
açılır şehrin kapıları
hafiften bir rüzgar bile yeter kapı eşiğinden kayıp gitmene.
Kök salıp kalabilmek için gidilir bazen de...

Denizin tuzu bile yetmez bazen, saçlarından alıp seni geri getirmeye.
O vakit denilir ki 'Gurbet bu: gidip de dönmemek var; gelip de....'

3

Parmaklarınla yüzündeki bulutlara dokundun mu
gözlerinden gerisi bir karanlıkta kaldın mı hiç
oysa bir tutamdı saçların
...

Senin ve benim ayazım çıplak mavi
tangodan geride kalan bozgun ömrümüzde
dudaklarında duru bir deniz
mavisi dökülmüş ufkumuz.
Hadi git;
karanfil ve tarçın kokulu sabahlar için uyan sevgili...



temel kurt

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Uzak diye seslenen dost..

Ruhumu banıp banıp yediğim ufuk çizgisine her baktığımda aramızdaki mesafenin hiç değişmediğini görüyorum. Bu içimde bir burukluk yaratmıyor. Bir sorguya götürmüyor beni. İnsan bir ömür boyu arasa... Son nefese kadar arasa ve hiç bulamasa bu bir kayıp mıdır diye soruyorum kendime. Değildir! Ben inanıyorum. Tarçın ve karanfilin ateşinde yandım bilirim.........

Adım Nisan... Aslında insan.
Şairin yanında sesim ancak bu kadar çıktı. Kelimler de beşer, sahipleri tek olsa da!

Selam ve dostlukla..

_zAhİr_ dedi ki...

Niye hep soluk baktı gözlerimiz?Hiç mi gelmedi bahar bu yana?Biz mi kaçtık ya da?

Seyyah dedi ki...

gel git fallarıdır papatya gözlerde bakılan
uzak, bir damla yaştır tuzunu denizden alan
ve kendini papatya yaprağına bırakan
belki de görülen rüyalarda gidilen uzaklardır sevgiliyi yakın kılan
ve öyle uzaklar vardır ki yürekte taşınan,
tutulamayacak kadar uzak ama tutunacak kadar yakın olan

Su dedi ki...

Kim gidiyor?

Tebrik ederim Temel ..

Denizin mavisini görebileceği bir duvara tutunur erguvan
dokununca kapanan küstüm çiçekleridir mimozalar
ayrılık karanfil kokar,gözlerin papatya
gitme yüzüm solmasın...

Uzak iklimlerde de çocuklar vardır kuşları çok seven
gemiler değil, denizlerdir uzaklaşan bizden bazen...

Bu satırlar samimi söylüyorum çok güzel..

Adsız dedi ki...

Güzeldi şiirin dili;anladım onu..selamlar şair..

paradoks dedi ki...

Mum alevinde pişmiş aşkların
Köze dönmüş olgunluklarını toplamakmış
Her dönen günün kızıl alacasından Bazen de büyüttüğümüz..

Hayatın bağrını şiir kesikleriyle boyayan bu güzel yüreğe selamlar olsun..

Adsız dedi ki...

seni bekleyen birisi varsa uzaklarda her zaman
Ve sevgin kadar, kendin kadar eminsen bekleyeceğinden
Bilirsin ki yalnız değilsindir hiçbir zaman

ne kadar uzak olsan da...

sevgimle kal ateşinsesi. çavbella.

Yeni adresim

ara ara aşağıdaki adresimde yazacağım https://atesinsesi.wordpress.com/ /